Godis och pepparrotskött

Hej.

tänkte berätta för er om den kusliga natten vi hade igår. Eller föresten, det var den inte.
Tyvärr är vi sämst på att komma i stämning och göra saker när andra vill. Nej, det ska vara på eget behag annars funkar det inte. Tydligen.

Vi satt mitt uppe i en hetsig pcw då det plötsligt hörs hohoanden och buhhanden. Inne i spelet som jag var tänkte jag fort som attan, "folk mörka". När jag sedan nöp mig själv i armen och kom tillbaka till verkligheten visade sig att vi skulle få besök av två riktigt hemska spöken.
De två spökena traskade ljudlöst in i rummet, efter en stund mumlade de något, sedan blev det tyst. Efter ca 20 minuter upptäckte jag att våra spökvänner hade dragit.
Ja, datorspelens värld är en mycket hemsk plats där små pojkar slukas med hull och hår.

Föresten, vad är det för något ljushuvud som kom på att man skulle ge småbarnen godis när de kommer och plingar på.
Särkskillt när man vet att busungarna inte bara äter upp vårat godis som hade passat så bra till en bra film, utan och då de busfröna har ryckt upp alla pinnar som markerade var markvärmsläggarna skulle gräva. Nej, ett straff skulle de ha istället. :(

Läste just min vän Robins blogg och de senaste dagarna har jag märkt att jag faktiskt missat en del i Boden då jag istället valde att vara hemma i min kalla by istället. Men då tänkte jag lite till och kom fram till att jag inte gjort direkt mycket med mina vänner från Boden, och jag har bott där i snart 2½ år. Ajsing.
Kanske har det med att jag kanske är lite väl fin i kanten då det gäller ordning & reda, det vet jag.
Eller så är det helt enkelt mitt ego som känner sig tryggare hemma i Vuollerim där varm mat och en stor familj väntar var och varannan helg.

Ändring på detta måste det bli, så jag tar emot inbjudningar och kommer med glädje acceptera de flesta...
Dock får dessa inte involvera min lägenhet eller bil. Nej, att jag har kommit så långt som jag har räcker för nu. Resten är bara mitt. mitt. mitt. mitt.

Med dessa ord avslutar jag dagens bloggande från ett kolsvart, kusligt Vuollerim.
Jag vet var du bor

/Mattias

Kommentarer
Postat av: MH

Jag tycker denna är skitsnygg! stilren är verkligen rätta ordet ;)

2008-11-02 @ 08:08:01
URL: http://www.metrobloggen.se/mh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0