Slöaktighet

Ja, jag är på vidskepligt humör och tänkte att det inte kunde skada att gå med i tävlingen...
Tryck så jag nu får skiten också :) ->> HÄRHÄRHÄRHÄR
<< -

Ja, så kände jag idag när vi mer eller mindre blev tvingade till LTU, aka Luleå Tekniska Universitet.
Det visade sig att det var närmare en tredjedel av våran klass som knökade in oss klockan 09.15 i tre abonnerade bussar.
Behöver jag säga att det saknas motivation i min klass? Eller är det något jag totalt missat. Vem vet.

Ja, så bar det av mot något som jag skulle få veta senare vara en mycket givande dag med 45 minuters matköande och en förälsning om ett datorspel vid namn "Magicka". Typ.
Eh, not.. Nej måste nog säga att ni som vågade stanna hemma från skolan idag, gjorde ett bra val.

Efter några minuters uppehåll fick jag reda på att mina "gamla" vänner från Jokkmokk hade anlänt. Vid exakt samma tillfälle kände sig resten av min klass för att rent utav skolka bort resten av dagen genom att fara hem med första bästa buss.
Men tålig som jag är stannade jag kvar och fick då hälsa på gamla kamrater samt fick sällskap av flertalet tills dagen led mot sitt slut, runt 14.30 närmare bestämt.

Universitet i all ära men för mig känns det alternativet rätt långt bort. Dock måste jag säga att man blev lite sugen då man såg alla ungdomar sittande i skinfåtöljer med kaffet, samtidigt som de pluggade med hjälp av sin bärbara dator.

Jag och Jocke kände oss utomordentligt inspirerade så vi gick och köpte oss varsin kaffe och det fick sluta dagen samt detta inlägg.

Tack och hej, universitetsgrej
/Mattias

Föresten, de dagar jag inte skriver har det en tendens att droppa i läsarantal - bloggkoll, prenumeration? Tacksam för svar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0