Nytt inlägg, tack.

Efter en händelsefattig dag med förberedelse inför nationella prov samt betygsnack med NK majen sitter jag nu här bänkad framför datorn med, gissa vad, bredvid mig.

Lina sa något till mig idag vilket skrämde mig lite.
-Hörru Matte, erkänn att du är lite addicted till bloggen nu.

Denna fråga, eller snarare påstående måste jag ärligt säga oroar mig till den yttersta grad.
Jag försökte säga den vanliga frasen "nej" men orden kom inte fram, jag hörde mig själv istället fnissa på ett obotligt fånigt sätt medans jag försökte vända ryggen till.

Är det sant, har jag gått och blivit bloggaddicted, ett inlägg var dag, snart två och till slut sitter jag där tillsammans med den 47 åriga bloggmamman och skriver minst 7 inlägg varje dag, bara för att jag verkligen inte har något annat bättre för mig. Shit.

Måste dock erkänna att livet blir ofta mycket lättare, eller iallafall lite mindre tungt, om man har någonting att pyssla med.
Detta har från början varit en fotboll för min del. Fast det var snarare någonting man gjorde för att verka cool, tuff eller något liknande. Tillflykten nu under hösten 2008 har varit bloggen, datorn och faktiskt Vuollerim.
Man brukar säga "Borta bra men hemma bäst". Det stämmer klockrent in på mig. Större städer i all ära men det är något som gör än varm hela vägen in till hjärtat när alla man möter hälsar, som om man vore en familjemedlem.

I mina senare dagar har jag dock äntligen förstått att det inte gör sig bättre att försöka vara något man inte är. Folk som försöker försvara sig som t ex den berömda bloggerskan "Kissie" gör saken bara värre för sig själv och så att allt går åt pipan i slutändan.

Jag är ingen skribent, krönikör eller någon självutnämnd elitist. Men jag kan lugnt säga att bloggen kommer finnas kvar, visserligen på obestämd tid men jag försöker att se det som en utmaning mer än "något-jag-måste-göra" syssla.

Nu bär det av kan jag lova. Spänn fast säkerhetsbältena & håll noga utkik.
Because it's gonna be a bumpy ride.

Föresten, eftersom jag fick otroligt bra feedback på min idé om bloggdesign- ändringar när det gäller högtider och dylikt, tar jag gärna emot förslag till vad ni vill se i framtiden.. Men jag kan säga så mycket att jag har många ideér som flyter runt i huvudet.









Kommentarer
Postat av: sebbmeister

hihi

2008-11-07 @ 10:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0