Mvg!

Det är just vad jag fått på precis allting denna termin, förutom kaffeprovet där ett VG utdelades, vilket bådar mycket gott och bara är till ren fördel då jag verkligen inte tänker trappa ner på tempot jag lyckats få upp. Skolan är viktig nu sista året och det är bäst att ta vara på den på bästa möjliga sätt. Rubbin' it in ;)
men...

Margareta aka Pia, har något slags hjärnsläpp och tyckte att mitt 4-sidiga provpapper inte räckte till iallafall ett VG så nu sitter jag där med mina alla fina mvg och ett g+.. Det där g'et kommer förmodligen lägga sig på minnet iallafall nu medans skolan är aktuell.

De flesta tänker väl "men fan, g är ju ett godkänt" men jag tänker inte så, i den såkallade "värld" jag lever i så existerar dem inte. Det känns bara så fel.

För övrigt har vi kockduellen imorgon och denna gång är det finalen som utspelar sig i metodköket vid Hotell & Restaurang, tisdag den 18 november.
Råvarorna blev ett, om man får kalla det, ett katastrofalt försök till en bra rätt utan råvaror och tid. Inte så speciellt lyckat alltså. Men nog ska det bli någonting på tallriken imorgon klockan halv 12, bara det i sig är ju helt fantastisk då vi för 30 minuter sedan tänkte lämna walk over.

Vet inte om det är min grej det där, tävla.
Det är någonting jag alltid hyst agg mot, ung som "äldre".
Att stå där, med svettiga händer och ett hjärta som bokstavligt talat trycker mot revbenen i hopp om att få hoppa ut ur bröstkorgen OM den pumpar lite hårdare, hårdare, hårdare!
Efteråt känns allting bra och känslan att "det här skulle jag kunna göra igen" försvinner lika fort som den kom då man nästa gång kommer fram till vad-det-nu-är man pysslar med.

Med det sagt tar jag nu min kaffekopp som står i köket och doftar ljuvligt för att avjnuta lite wowlir, peace!


Kommentarer
Postat av: Anonym

KAFFEPROVET !

2008-11-18 @ 22:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0